-Det livlige huset!

fredag 14. september 2012

Oppslagstavle

Blir et innlegg til idag, måtte bare legge ut gårsdagens prosjekt også! 
Høsten er jo godt igang og vips er vinteren her, da håper jeg det detter inn med julekort, det er så koselig! Jeg har hvert år en diskusjon med meg selv hvor jeg skal gjøre av kortene som kommer. Jeg vil stille de ut slik at alle kan se dem og at de blir en del av julepynten, samtidig tar det så mye plass hvis de skal stå ved siden av hverandre på en hylle e.l, itillegg sklir de ned og er nesten bare mer i veien.. Et kjapt google søk på oppslagstavle gav meg ideen til denne! Bildene er som vanlig i dårlig kvalitet, tatt på kvelden med mobilkamera..


Jeg hadde en del filt liggende, så det jeg handlet inn var korktavle og stoff på ikea, strikk i en hobbybutikk, dekorstifter på clas olson (disse var for kort og må byttes) og stiftemaskin + stifter på Jernia. 


Jeg la på filtet og klippet det til, så la jeg på stoffet og snudde hele tavlen. Stoffet ble klippet til, strammet og stiftet fast. Jeg festet det først med nåler slik at jeg var sikker på at det var slik jeg ville før jeg stiftet det fast. 
Robert hjalp til med feste på strikken, den må være ganske stram slik at man kan stikke kort og bilder under uten å måtte feste de med noe. Strikken ble også stiftet på baksiden når den var slik vi ville. Til slutt skulle vi feste på dekorstiftene, men disse var for korte og datt derfor bare ut. :( 

Slik ser det ut på baksiden:


Og fremsiden er slik: 


Nå gleder jeg meg til å få julekort og stille de fint frem! 

Nå er endelig leiligheten ferdig og vi skal flytte i helgen! Da har vi bodd akkurat et år her hos mine foreldre! Blir litt godt å få sitt eget igjen, det tror jeg mine foreldre synes også! 

♥♥♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!