-Det livlige huset!

onsdag 24. oktober 2012

En ny verdensborger!



Våre flotte venner fikk for snart en måned siden sin andre lille jente.
Vi (jeg!) hadde lyst å prøve og lage bleiekake, det er jo både praktisk og dekorativt! Sara var i ekstase og syntes det var kjempe gøyt å lage kake av BLEIER!

Vi brukte:

- Et kakefat til en billig penge, kan også bruke dekketallerken fra f.eks Nille
- Ca to pakker med bleier. (laget i går en ny kake til en ventende verdensborger og laget da av pampers istedenfor libero. Det var mye bedre, både fordi de blir helt hvite og dermed finere og jevnere, men også fordi jeg liker best det merket til de alle minste babyene!)
- Masse strikk! Jeg kjøpte en pakke med masse forskjellige størrelser, tror jeg kjøpte de på europris. 
- Blomsterpinner til å støtte opp så den ikke velter. Kjøpte en pakke på Plantasjen, brukte 3 stk.
- Bånd til å ha rundt. De har mange fine på stoff og stil!

Til å pynte med:
- Fint gavebånd. De har mange fine på plantasjen
- cylofan (skrives det slik?)
- krepppapir (tror jeg det heter!) begge disse er kjøpt på plantasjen



Her er den ferdig, klar til å "pakkes" inn! Klærene som ligger på toppen er spesialbestilt fra denne bloggen!
Glemte desverre å ta bilde av klærne :(  Det var en bukse, smikke og lue med skjønne ugler på!
 En smokk med hjerte på er også festet på kaken!

  På baksiden ligger en smokkesnor jeg laget til skjønne Mari! Her ser kaken fryktelig skeiv ut. Tror jeg klarte å rette den litt opp. Jeg merket stor forskjell fra denne kaken og den jeg laget igår med andre bleier, den igår ser MYE bedre ut.

 Smokkesnoren! Den ble laget i fullfart for å få være med på kaken. Klipsen jeg hadde bestilt fra ebay var ikke kommet og perlene med bokstaver var mye mindre en jeg trodde og hadde ikke tid til å bestille nye. Nå er både klipser og perler på vei, så den skal ordnes etterhvert!

Her er den ferdig innpakket med kjolekortet jeg laget til! 

Vi var alle fornøyd med resultatet og håper og tror mottakerene var det også! 

♥♥♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!