-Det livlige huset!

lørdag 13. oktober 2012

Så mye mer enn planker..


For en stund siden la jeg ut dette bildet her. Det er av ett av mine nyeste prosjekter. Jeg klarte å kjøpe feil sengebunn når vi satt opp sengen til Sara og måtte derfor ut å kjøpe ny. Vi kunne ikke bytte den "gamle" da vi hadde tatt av "forseglingen" (skrives det sånn??), uansett jeg tenkte at jeg kommer nok helt sikkert på noe lurt jeg kan bruke den til. Ganske så rett, etter noen dager kom jeg på at jeg kan bruke det til smykkestativ og nøkkelhenger. Men så var disse sengebunnene så smale at det ikke hadde blitt så fint. Jeg har enda ikke funnet noe lurt å lage av disse plankene mine, men en dag skal de få nytt liv.. 
Uansett så var jeg nå ganske oppsatt på å lage disse smykke og nøkkelholderene så jeg la hjernen i bløt. Så slo det meg, byggeriet har garantert restekasse jeg sikkert kan snoke i! Jeg tok turen ned og forklarte hva jeg trengte, ganske riktig så hadde de "planker" de ikke kunne selge. En ung, snill og hjelpsom kar der nede sagde til disse plankebitene og var så gavmild at jeg kunne gå ut derfra uten å legge igjen en eneste krone, men alikevel med 3 plankebiter under armen. Sara lurte fælt på hva jeg skulle med de, men slo seg til ro med at det var mammas hemmelige prosjekt!

Turen gikk videre til jernia for kroker og bildeoppheng. Så var det hjem og bestille malingsprøver på flugger.no. 10 kr for 3 små prøver og en pensel. Jeg bestilte i mitt og Robert sitt navn slik at jeg var sikker på å ikke gå tom. Dette var mer en nok, brukte ikke opp den ene en gang! 
Jeg bestilte da rosa til sara, en lys brun til meg og grå til gangen. De kom bare et par dager etter jeg bestilte, så dette gjør jeg lett igjen!

På ebay bestilte jeg wallstickers til å pynte med. Der fikk jeg smertelig erfare at det ikke alltid er cm som er størrelsen som står. Wallstickeren til gangen og Sara sitt rom var ALTFOR stor.. :( 
Igangen skrev jeg det på med svart tusj, der var det ikke så nøye, men på Sara sin vil jeg skal være litt finere. Mest fordi den var så veldig fin den jeg hadde bestilt. Mest sannsynlig bestiller jeg nok en lik som er på min, men i en annen farge.. Venter derfor med bilder til den er helt ferdig. 

Min derimot passet helt perfekt! Jeg malte også et lerret i samme farge, og festet på en koselig wallsticker, denne skal henge over sengen. Bilder av den kommer når den er kommet på veggen! 


Synes det ble ganske så fint, og noe eget som ingen andre har!

♥♥♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!