-Det livlige huset!

lørdag 13. oktober 2012

Nytt siden sist.. +ukeplan

Long time no see.. 
Dagene har gått i ett, men du er jo hjemme i permisjon sier mamma til meg, men dagene raser virkelig forbi. Guttene blir mer og mer lik storesøster, så nysgjerrig og nekter å legge seg, det er ikke kveld i huset her før i 11 tiden og da er det to trøtte slagt som ligger på sofaen. 
Men nå skal jeg få ut litt bilder og diverse her! 

Jeg kan begynne med fremgangen med huset. Eller tilbakesteget er det vel egentlig.. Vi har som jeg tror jeg har skrevet her før slitt litt med søknaden, det har dukket opp den ene feilen etter den andre med tegningene fra arkitekten. Det siste er at huset er for høyt. Reguleringsplanen sier 9 meter og det er vi godt innenfor, men kotehøyden er på 124 og vi er på nesten 125 moh. Altrenativet vårt er å skrape av litt grus, men da får vi for bratt bakke ned til huset, vi har derfor bestemt oss å søke om dispensasjon om 80 cm høyere hus. Utrolig bittert, men vi slipper da å tegne om hele huset. De siste dagene har vi derfor vært rundt med nye nabovarsler, alle med unntak av en nabo har skrevet under, de siste hadde ikke hatt tid å se på det.. arg.. om de ikke skriver under er det sånn sett i krise, de er nedenfor oss og en eventuell merknad fra de vil ikke bli tatt hensyn til, de ser knapt huset vårt.. 
Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente og vente og mase og ringe.. I utgangspunktet har ikke kommunen frist på seg til å behandle en dispensasjonssøknad, men de har "lovet" oss å behandle den i løpet av 3 mnd. 

Vi tok oss en tur i byggefeltet i dag, det var både koselig og litt deprimerende. Det var så mange som var kommet så langt også sliter vi fortsatt med den fordømte søknaden. Gleder meg til vi alle blir ferdig, se alle de fine husene, ha snille og greie naboer rundt oss og ikke minst kose oss i vårt nye fine hus!

Vi har som jeg skrev i forrige innlegg flyttet i leilighet, her trives vi godt selv om det er litt lite for en familie på 5, med tvillingvogn og det som er. 
Vi har hengt opp litt bilder på veggen og fått det ganske så koselig synes vi!
Det siste som kom opp er vi veldig fornøyd med, den er bestilt fra ukeplan.no. Den koster litt for masse penger, men vi syntes det var verdt det. 
Det er et flott bilde, et møbel, men samtidig så praktisk. Vi måtte få oss noe som hjalp oss med å holde styr på alle avtaler, kamper, dager der den ene aller andre kommer sent hjem osv. Denne er perfekt! Jeg gleder meg nesten til ungene blir så store at det får aktiviteter som må følges opp, da kommer denne virkelig til sinn rett!

♥♥♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!