-Det livlige huset!

lørdag 13. oktober 2012

MItt hjertebarn!

 
Dette mye omtalte skapet mitt har fått mye av min tid og kjærlighet, men også frustrasjon. Det gjør at jeg er blitt veldig glad i det. Rart å si det om et skap, men det er faktisk sant. Jeg startet prosjektet med mye skepsis rundt meg, jeg selv hadde en tanke om hvordan det kom til å bli, men ble overrasket, jeg synes faktisk det er bedre enn forventet! Det rommer en del og er pent å se på! 

Her er utgangspunktet mitt. Jeg får rett og slett frysninger når jeg ser på det. Furu er virkelig ikke noe for meg..! 
 
Vi er igang! Jeg ble anbefalt å grunne det for at det ikke skulle gulne så fort. Skapet var ubehandlet så det slukte grunningen! 
 
Her er jeg ferdig med grunningen. Begynner å se hvordan det blir her! Uansett, allerede mye bedre! 
 
 
Knottene er bestilt på ebay. Bestilte en pakke med 10 selv om jeg bare trengte 4 her. Da har jeg noen igjen hvis jeg ved en senere anledning begynner på et nytt prosjekt som krever matcende knotter. (neida ingen planer i hodet ;) ..) 
 
 Endelig ferdig og på plass! Love it!

Ganske så stor forskjell kan man si! 

De små detalsjene som virkelig er prikken over ien! ♥

Jeg fikk for meg at det nok ville bli veldig fint med wallsticker på veggen inni skapet, men glemte jo at det var panel inni og dermed hull mellom plankene. Det gav meg litt hodebry når jeg skulle henge det opp, men jeg fikk det til med et ganske så bra resultat om jeg skal si det selv! ;)

 
 Sara ville også være med å male. Jeg pusset derfor en gammel gyngehest som stod hos mamma og de som trengte litt kjærlighet og slapp hun løs med malekosten! 
 
Hun var storfornøyd og ganske så flink, men det gikk unna på malingen! 
Hesten fikk også grunning på seg så den holder seg hvit og fin litt lengre!
 
Her er hesten blitt hvit! Den er desverre ikke helt ferdig enda, så har ikke etterbilder. Men man kan allerede se her at den er mye finere!

♥♥♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!