-Det livlige huset!

tirsdag 14. august 2012

Vel overstått dåp!

På søndag ble de snille, gode guttene våre døpt. Dagen ble feiret i partyteltet på myrbø dyresenter. Vi hadde fantastisk god hjelp både før, under og etter så tusen takk til alle som bidro! 

Det ble en flott og minnerik dag, hvor store og små koste seg! 
Her kommer bildedryss fra den store dagen! :) 

Da Noah ble døpt! 

Sara hadde den store jobben å tørke hodene deres, noe hun klarte med glans! 
Her etter at Jonas var døpt! 

Stolte foreldre og faddre for Jonas...
... og for Noah! 
Vi hadde fire små blomsteroppsattser i de første skoene til meg og min bror som bestemor har fått forsølvet! Passet perfekt inn i skotemaet!Oppsatsene er laget av min flinke kusine Camilla!

Hovedoppsatsen og bordkortet til Jonas.

Kaken jeg laget, med fantastisk fin pynt laget av Tone!

Sjokoladekake laget av svigermor.

Brownies med marsipanlokk! Legg merke til de små fotavtrykkene i marsipanen :) ♥

Hvit dame fra svigermor

Kransekake

Desserten! Hvit sjokolademousse med jordbær! Nam nam! Laget av min flinke pappa! 

Jeg så et bilde av en slik vogn på nettet og fant ut at slik ville jeg også ha! Så lørdag ble min bror satt i sving med å lage! Ble kjempe fornøyd :) ♥

Disse var veldig populær hos ungene! 

Cakepops av sjokoladekake! Stakkars nyoppererte Grete måtte stå i flere timer og pynte de for meg! 
Hun gjorde en kjempe innsats og de ble jo så fine!

Cupcakes med oboy- og gulrotsmak! Ble veldig fornøyd med gulrotcupcakene. Veldig saftig og friske, akkurat som vi liker det! Spiste de siste idag og de smakte akkurat like godt! Frostingen ble også veldig bra, så nå har jeg en favoritt opskrift! 

Guttene fikk så masse fint! Gleder meg til vi flytter nå så vi kan pynte med fine album, sølvtøy, rammer og sparebøsser!

Etter en lang dag med kosing, sussing, bilder og mas var det to utslitte gutter som måtte ha en lang hvil i vognen! Velfortjent! 

Familien ♥
Her var et lite utvalg av masse flotte bilder. Vi hadde også flere kaker, boller og desserter som ikke er tatt med her, så ingen skal ha gått sultne fra denne dåpen! 

Tusen takk til alle som bidro til å gjøre dagen perfekt! Er så glad for å ha så mange flinke og greie folk som stiller opp med alt fra kakebaking, pynting, blomster, grilling, servering og you name it!

♥♥♥

2 kommentarer:

  1. hei therese. satt og leita etter div på nettet(deriblant livlige hus)også kom denne bloggen frem. syntes det var noe kjent når eg såg bildene. fin blogg ,du er kreativ:)hilsen Marta(sambo til "frekkefrank":)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei! Ja, verden er ikke stor! Takk for det :) Må jo ha noe å få utløp av kreativiteten på når husbyggingen stopper opp!! Hilsen Therese

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar! Det setter jeg pris på!